sobota

Gdzie się leczyć mając problemy ze snem?

Pewnie nie odkryję tu nic nowego mówiąc, że mając problemy ze snem należy udać się do lekarza specjalisty. Jednak drugi "pomocnik" może cię zadziwić. Przypuszczam, że i ty przez długi okres czasu, a może nawet do teraz nie zdawałeś sobie sprawy, że z tą przypadłością może ci pomóc psycholog/psychoterapeuta. Problem ze snem pojawia się bardzo często przez stres, depresje, generalnie przez zaburzenia psychiczne. Psycholog czy psychoterapeuta powinien poradzić sobie z tym problemem, gdyż na tym polega jego praca. Myślę, że warto w tym miejscu zaznaczyć różnice między psychologiem, a psychoterapeutą. Psychologiem jest osoba, która ukończyła studia na tym kierunku. Natomiast psychoterapeuta to osoba, która oprócz wykształcenia wyższego posiada również certyfikat psychoterapeuty, który często lepiej sprawdzić, gdyż wiele osób, które mają na wizytówce napisane "psychoterapeuta" nie posiadają w rzeczywistości tego certyfikatu. Jak widać psychoterapeuta jest bardziej kompetentny, więc sądzę, że lepiej u niego zaczerpnąć porady, chodź wiadomo wszystko zależy od człowieka. Myślę, że cykl rozmów ze specjalistą może pomóc w walce z problemem ze snem, tym których problem leży głównie w psychice.

64 komentarze:

Anonimowy pisze...

Próbowałam i leków nasennych i liczenia baranów. Liczenie nie pomaga,a po lekach na drugi dzień czułam się nieswojo. Znajomy polecił mi to http://www.esobrain.pl/bsleepy-zdrowy-gleboki-p-12.html?cPath=2 To Afirmacja,działa zanim lektor skończy mówić:) Bardzo przyjemna i skuteczna sprawa.

W. pisze...

U mnie jest inaczej. Ja w nocy nie śpię, a wolne dni przesypiam. Nocą myśli się lepiej.

ALEKSANDRA ORAWCZAK pisze...

Zapraszam do udziału w konkursie!

http://elisabeth-secret.blogspot.com/

Polinefashion pisze...

Dziękuję za odwiedziny mojego bloga i komentarz,
serdecznie zapraszam na nowy post

with love
Polinefashion

www.POLINEFASHION.pl


xoxo

sue pisze...

ja w nocy nie spie często :( tzn. trudno mi zasnąc :)

MBeauty pisze...

ja nauczyłam się zasypiac jak wyrzuciłam z sypialni komputer i tv :) dziękuję za komentarz ;)

Worldfashionstyleeve.pl pisze...

problemy ze snem to żadna przyjemność, ja studiuję zdrowie publiczne i nas uczono żeby np. przed snem wybrać się na krótki spacer, nie jeść w łóżku itp., nawet czytając książkę przed snem robić to np. na fotelu a nie w łóżku... a jak takie sztuczki nie pomagają to niestety leki;/



pozdrawiam "e-fashion" :) ♥

Salvador Dali pisze...

no szczerze przyznam, że ostatnio je miewam.. ale chyba jeszcze poczekam z tą wizytą, może to tylko przejściowe;D

Sabina Milewska pisze...

mi zwykle wystarcza przechadzka po pokoju, szklanka wody i wietrzenia, no i oczywiście... wyłączenie mózgu! ale to czasem jest trudne.

Pani Poślubiona pisze...

Ciekawe nawet nie wiedziałam, ze jest ktoś taki jak psychoterapeuta :) Zawsze wydawało mi sie że jest psycholog i psychiatra :) Teraz przynajmniej wiem kto może być bardziej kompetentny od psychologa ;)

Nowakosiaaa pisze...

Warto zapamiętać:)

FROG pisze...

to bloga dla mnie!

PANMALOFEL pisze...

ja tam nie mam problemow

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Unknown pisze...

mi często jest w nocy zasnąć, ale nie wydaje mi się żebym miała problemy ze snem :)

dziękuję za odwiedzenie mojego bloga! ;*

Patrycja Sikora pisze...

Ja ze snem nigdy nie miałam problemów :)

Lina pisze...

Ja na szczęście nie mam problemu ze snem :)

GIRL NAME GIANNA pisze...

fajnie napisane, ja mam problemy ze snem, bardzo często;/

Unknown pisze...

kiedyś miewałam problemy ze snem, teraz też mi się zdarzają zwłaszcza gdy jest pełnia księżyca! Na szczęscie teraz sypiam lepiej:)

martienn pisze...

warto przeczytać :)
ja czasami mam problemy ale na szczęście rzadko :)
wpadnij:*

Patrycja Sikora pisze...

:*

Green eire pisze...

Czasem bezsenność wynika z pewnego okresu życia. Potem to mija:D

Szuszu pisze...

Jeszcze z pół roku temu nie wiedziałam że można mieć takie problemu , bo jak tu nie mozna kochac spać ? zaczął się stres i brak snu, nie miałam pojęcia że może być to tak straszne, ja wogóle nie czuje potrzeby snu, obracam się nocami z jednego boku na drugi i mówie "Boże błagam pomóż mi zasnąc" i leże tak kilka godzin, wstaje i znowu się kłade. Są dni kiedy jest dobrze ale mało jest takich dni, mam świadomość tego że to stres ale nie umiem z tym walczyć, pije herabtki meliski, jem tabletki na sen , po prostu wciąż sie męcze licząc że kiedyś mi "przejdzie". Wiem na własnej skórze że straszne jest nie móc spać ;/

Tęczowa Ośmiornica pisze...

moich problemów ze snem wyleczyć się chyba nie da ;)

Unknown pisze...

ciekawe, bo o tym to nie słyszałam ;)
ja na szczęście nie mam takich problemów :)
pozdrawiam

Inopportune pisze...

Na szczęście nie mam problemów ze snem :D

Just Me pisze...

U mnie rodzinne są problemy ze snem więc chętnie poczytam o tym na twoim blogu ;) Obserwuję :P

DENZEE pisze...

BOŻE, ALE PRZYDATNY BLOG! :o
masz ochotę na wzajemną obserwację? :) daj znać u mnie :*

Vojtek pisze...

Dziękuję bardzo za wiytę u mnie. Dobrze, że wpadłem do Ciebie bo ja mam kłopoty ze snem. Nie takie straszne ale jednak.
Widzę, że Twój blog jest pożyteczny, życiowy.
Pozdrawiam jeszcze świątecznie
Vojtek

Kuchennie i domowo pisze...

Bardzo przydatne informacje :)
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i zapraszam równiez do wzięcia udziału w rozdaniu! :)

Kinga Majewska pisze...

też miewam problemy ze snem a próbowałam wszystkiego..

W. pisze...

dobrze nie miec tych problemów :)

Anna Wesołowska pisze...

haha , ja jestem całe szczęście wielkim śpiochem! :D

Anonimowy pisze...

ja tez mam problemy ze snem :(

Anna Jażdziewska pisze...

jak nie piję kawy po 20 -tej to śpię :)

moje problemy pisze...

moim zdaniem pomoc psychoterapeuty nie zawsze zadziała, ja musiałam się sama przeprogramować na nowe "podejście do życia", zmieniłam też styl życia, więcej spacerów, mniej komputera i tv i żyję / śpię o niebo lepiej

Ada pisze...

Ooo ja napewno nie mam z tym problemu;) pozdrawiam serdecznie;*

Paulina pisze...

ja mam odwrotnie zasypiam nawet na uczelnie na lawce ;/ pomaga mi na to mocna herbata i magnez

zapraszam do siebie i wspolnego obserwowania jesli masz ochote ;)

marionachic pisze...

miałam w swoim życiu okropne problemy ze snem ,wiem jakie to trudne i ciężkie do wyeliminowania.
Dziewczyny przestrzegam przed tabletkami nasennymi to tylko na chwilę ,one nie pomogą i nie rozwiążą problemu wręcz przeciwnie w pewnym momencie uzależnią.

Kate pisze...

na szczęście nie mam problemu z zasypianiem

MATT pisze...

Ciekawe.D:

Ciekawska Magdalena pisze...

W ciągu dnia mogę zasnąć w każdej chwili, gdy przychodzi noc zasnąć nie mogę :P

PlANTOFELEK pisze...

Ja ostatnio fatalnie sypiam. Bardzo niespokojnie:(

Biały Puder pisze...

Ja poczekam aż matura minie, to się wyśpię. Z resztą, zaczynam biegać ^^ więc będę padać <3

fimejl pisze...

Ja nie potrafię zasnąć po chodźby najmniejszej sprzeczce z moim mężczyzną... nie bez powodu mówi się, zeby nie iść spać skłóconym ;)

Anonimowy pisze...

naszczęscie nie mam tych problemów ;/

HappyHolic pisze...

Pewnie nie odkryję niczego nowego, ale dla mnie najlepszym sposobem na dobry sen jest wczesne wstawanie, budzenie się i chodzenie spać codziennie o podobnej porze - to wprowadza mój organizm w pewien rytm, duża aktywność podczas dnia i czytanie w łóżku. Śpię jak niemowlę :)

Guens pisze...

Przegenialny i oryginalny blog <3 ;-)

Unknown pisze...

Niestety tez mam:(

http://msanaweber.blogspot.com/

Eliza pisze...

dobry artykuł!
zaprszam do siebie, http://the-fashioon-victim.blogspot.com/ :)

zakuna pisze...

Zrobiłam sobie test i tak myślałam, że mam jakieś problemy ze snem. Po dniami chodzę śpiąca, a w nocy nie mogę zasnąć. Przyda się takie blog, ale aby pójść do psychoterapeuty musiałaby się grubo nad tym zastanowić.

Panda pisze...

Hm, ja tez ostatnio sypiam bardzo nieregularnie i faktycznie stres i zaburzenia mogą byc tego przyczyną. Ale szczerze mówiąc nawet nie mam czasu,żeby się nad tym dłużej zastanowić i wybrać się do specjalisty.

Unknown pisze...

Ja osobiście nie mam problemów z zasypianiem... jedynie z tym, iż rano budzę się niewypoczęta :)
Podobno muszę za to winić łóżko lub pościel :P

Ewa (lifegoodmorning) pisze...

Ja póki co mam problem z obudzeniem się, bo mogłabym spać permanentnie. Ale kilka razy zdarzyła mi się bezsenność, to stwierdzam,że lepiej zasypiać wszędzie niż nie spać wcale.

Luka pisze...

Mój problem ze snem jest związany z depresją, na którą choruję. Obecnie biorę leki przypisane przez psychiatrę które pomagają mi w zasypianiu. Bez nich byłby problem.

Nath Madeline pisze...

No muzyka to wielkie wyrzeczenie i dluuuuugie, czesto bolesne cwiczenia ;)

Sara pisze...

ja mam taki problem tylko w lato gdy jest gorącoo to nie umiem spać xd

PANINICZYJA pisze...

Ja wizualizuję sobie cyfry i nigdy nie dochodzę do 10 ;) działa jak narkoza

Paulina pisze...

chłopak to najlepszy sposób na sen :D

zapraszam do siebie i wspolnego obserwowania jesli zechcesz ;)

Thai Ngoc pisze...

Problemy ze snem są straszne. Ja przez kilka nocy nie mogłem usnąć. Nie wiedziałem co się dzieje. Cały czas oczy otwarte i tak noc w noc. Był ze mnie człowiek, który nie śpi ale już jest wszystko ok :)

Andżela pisze...

Miałam problem ze snem dłuższy czas, próbowałam wszystkich ' domowych ' sposobów, ale nic nie dawało skutków. W koncu stwierdzilam, ze udam sie z tym do lekarza. Odwiedziłam przychodnię psychologiczna twójcel.eu w Gdynii. Maja oni w swojej ofercie cala jakby terapie dotyczaca snu, bylam na kilkunastu spotkaniach, zostało mi jeszcze kilka, ale juz czuje sie i spie zdecydowanie lepiej. Przy czym dowiedziałam sie równiez wiele, ciekawych i przydatnych rzeczy.

materac kieszeniowy pisze...

Przyczyn problemów ze snem może być doprawdy wiele, zaczynając od złej diety a kończąc na przyczynach czysto medycznych. Jeżeli problem wystepuje od niedawna to warto najpierw spróbować zmienić nawyki odżywiania, oczyścić nasze ciało. Później można spróbowac zmienić materac. Jeżeli to nie pomoże to warto udać się do lekarza.

https://www.melatonina.pl pisze...

Problemy ze snem mogą mieć przeróżne przyczyny. Warto świadomie obserwować różne zmiany, które mają miejsce w naszym życiu i łączyć je ze stanem naszego ciała. To bardzo skuteczne metoda, która pomaga nam zidentyfikować przyczyny wielu zdrowotnych problemów. Jeżeli chodzi o problemy ze snem to także sprawa mocno indywidualna. Lekarz i psycholog oczywiście mogą nam pomóc, ale pod warunkiem, ze trafią w przyczyny naszych kłopotów z zasypianiem.

Unknown pisze...

Ja nie śpię już około miesiąca, leki nie działają, jeszcze chwila o dostanę szału lub po prostu zejdę z tego świata.
Nie wiem jak sobie pomoc.